Examensarbete masternivå,Examensarbete kandidatnivå,Praktik

Undersök kampanjer för positiv beteendeförändring

Verksamhet

Familjebostäder är ett kommunalt bostadsbolag med nästan 20 000 bostäder fördelade över hela Göteborg. Som bostadsbolag arbetar de med många frågor som rör hållbarhet som till exempel energi, mobilitet och avfall. De arbetar även för att deras hyresgäster ska trivas och känna sig trygga i sitt boende. Läs mer på www.familjebostader.se

Uppgift

Uppgiften går ut på att undersöka och sammanställa vilken typ av kampanjer som får bäst effekt, vilka man ska satsa på och hur man ska nå ut och lägga resurser rätt. Du får lova att analysera och komma med rekommendationer. Arbetet kan komma att involvera Familjebostäders systerbolag i Framtidskoncernen. Där kan du ta del av tidigare arbete med kampanjer, erfarenheter av vad som funkat bra och vad som funkat mindre bra. 

Som en del av ditt arbete kan du exempelvis titta på tidigare genomförda kampanjer, studera litteratur inom ämnet, tala med berörda parter, hyresgäster och intervjua forskare. Målet är att ta fram en genomgång av forskning som finns kopplat till effekt av kampanj och en kort sammanställning på vad man bör tänka på i utformning av en kampanj för att den ska ha effekt baserat på forskningen.

Typ:

Examensarbete masternivå,Examensarbete kandidatnivå,Praktik

Uppdragsgivare:

Familjebostäder i Göteborg AB,Framtiden

Förkunskaper:

Lämpligt för dig med kunskap inom marknadsföring och arbete med att utveckla kampanjer  

Omfattning: 

Uppdraget i framförallt lämpligt som examensarbete men det kan finnas möjlighet att bearbeta det för att passa en annan projektform 

Plats:

Göteborg

Kontaktperson:

Elin Ekström
Elin@miljobron.se
076121751

Sista ansökningsdag